Se hai scelto di non accettare i cookie di profilazione e tracciamento, puoi aderire all’abbonamento "Consentless" a un costo molto accessibile, oppure scegliere un altro abbonamento per accedere ad ANSA.it.

Ti invitiamo a leggere le Condizioni Generali di Servizio, la Cookie Policy e l'Informativa Privacy.

Puoi leggere tutti i titoli di ANSA.it
e 10 contenuti ogni 30 giorni
a €16,99/anno

  • Servizio equivalente a quello accessibile prestando il consenso ai cookie di profilazione pubblicitaria e tracciamento
  • Durata annuale (senza rinnovo automatico)
  • Un pop-up ti avvertirà che hai raggiunto i contenuti consentiti in 30 giorni (potrai continuare a vedere tutti i titoli del sito, ma per aprire altri contenuti dovrai attendere il successivo periodo di 30 giorni)
  • Pubblicità presente ma non profilata o gestibile mediante il pannello delle preferenze
  • Iscrizione alle Newsletter tematiche curate dalle redazioni ANSA.


Per accedere senza limiti a tutti i contenuti di ANSA.it

Scegli il piano di abbonamento più adatto alle tue esigenze.

Ferragosto holiday sold out as foreign tourists flock back

Ferragosto holiday sold out as foreign tourists flock back

Record 10 mn people to spend mid-August vacation in Italy

ROME, 11 August 2022, 14:12

Redazione ANSA

ANSACheck

- ALL RIGHTS RESERVED

-     ALL RIGHTS RESERVED
- ALL RIGHTS RESERVED

Italy's mid-August Ferragosto holiday is sold-out as foreign tourists have flocked back to Italy after the COVID pandemic break, CNA Turismo e Commercio said Thursday.
    The tourism body said the results were far better than even the pre-pandemic summer of 2019.
    Between August 12 and 21, it said, over 10 million tourists will stay in Italian accommodations, traditional and new ones.
    The total will rise to 15 million people if Italians spending the holiday in their second homes is added in.
    Of those who will stay in hotel, B&B, Air B&B or agriturismo facilities, CNA Turismo e Commercio said, there will be 5.5 million Italians and 4.5 million foreigners.
    Overall spending, direct and indirect, should reach some 3.5 billion euros, the organization said.
    Italians are mostly heading for the beach, mountains and spas while foreigners, especially extra-Euroepan ones, will be more attracted by art cities and borghi, said the survey, of which ANSA published a sneak preview.
   

ALL RIGHTS RESERVED © Copyright ANSA

Not to be missed

Share

Or use

ANSA Corporate

If it is news,
it is an ANSA.

We have been collecting, publishing and distributing journalistic information since 1945 with offices in Italy and around the world. Learn more about our services.